Wajah-wajah kesayangan hamba...Anak-anak Didikku 6M / 2010

Wajah-wajah kesayangan hamba...Anak-anak Didikku 6M / 2010
Wajah-wajah kesayangan hamba 6M / 2010.....Walaupun di kelas kedua namun kejayaan mereka dalam B.M UPSR (Penulisan) mampu membuatkan hamba tersenyum...Gred A(33) manakala B(4)..Tahniah!

Friday, April 8, 2011

Latihan 6- Membina Ulasan

Tulis nilai-nilai murni yang dapat anda peroleh daripada petikan di bawah ini. Panjangnya jawapan anda mestilah tidak kurang daripada 40 patah kata.


Fazira tidak dapat menyiapkan kerja rumah yang diberi oleh Cikgu Rosnah. Malam tadi, Fazira cuba membuatnya tetapi dia terlupa menyalin soalan yang diberikan oleh Cikgu Rosnah pada papan hitam. Awal-awal pagi lagi, Fazira pergi ke sekolah. Dia meminjam buku latihan Ah Ling dan menyalinnya. Dia mengucapkan terima kasih kepada Ah Ling. Walau bagaimanapun, Fazira dan Ah Ling telah dipanggil oleh Cikgu Rosnah kerana beliau syak salah seorang daripada mereka meniru. Tanpa berselindung, Fazira memberitahu hal sebenarnya. Dia meminta maaf kepada Cikgu Rosnah dan berjanji tidak akan mengulanginya lagi.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

No comments:

Post a Comment