Wajah-wajah kesayangan hamba...Anak-anak Didikku 6M / 2010

Wajah-wajah kesayangan hamba...Anak-anak Didikku 6M / 2010
Wajah-wajah kesayangan hamba 6M / 2010.....Walaupun di kelas kedua namun kejayaan mereka dalam B.M UPSR (Penulisan) mampu membuatkan hamba tersenyum...Gred A(33) manakala B(4)..Tahniah!

Friday, April 8, 2011

Latihan 7- Membina Ulasan

Tuliskan beberapa nilai murni yang kamu boleh dapati daripada petikan di bawah.
Panjang jawapan kamu mestilah tidak kurang daripada 40 patah perkataan. Tulis jawapan
kamu dalam satu perenggan.
Selepas bangun tidur, saya mengemas bilik tidur. Kemudian, saya mandi dan memakai pakaian seragam sekolah. Saya juga menyikat rambut supaya kelihatan segak dan kemas. Saya bersarapan bersama-sama keluarga.
Sebelum pergi ke sekolah saya mengucapkan selamat tinggal kepada ibu. Saya menunggu bas di perhentian bas bersama kawan-kawan yang lain. Apabila bas tiba, kami beratur sebelum menaiki bas.
Apabila loceng pertama berbunyi, kami masuk ke kelas dengan senyap. Kami menunggu guru sambil membaca buku. Apabila guru masuk, kami bangun dan mengucapkan, “Selamat pagi, cikgu”.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

No comments:

Post a Comment