Wajah-wajah kesayangan hamba...Anak-anak Didikku 6M / 2010

Wajah-wajah kesayangan hamba...Anak-anak Didikku 6M / 2010
Wajah-wajah kesayangan hamba 6M / 2010.....Walaupun di kelas kedua namun kejayaan mereka dalam B.M UPSR (Penulisan) mampu membuatkan hamba tersenyum...Gred A(33) manakala B(4)..Tahniah!

Friday, April 8, 2011

Latihan 8- Membina Ulasan

Tuliskan beberapa nilai murni yang kamu boleh dapati daripada petikan di bawah.
Panjang jawapan kamu mestilah tidak kurang daripada 40 patah perkataan. Tulis jawapan
kamu dalam satu perenggan.
Zuraidah murid tahun enam. Dia mempunyai seorang adik berumur tiga tahun. Pada suatu hari, emaknya menyuruh Zuraidah menjaga adiknya kerana dia hendak pergi melawat saudaranya yang sakit.
Setelah emak dan bapanya pergi, Zuraidah pun menutup pintu rumahnya. Oleh sebab adiknya masih tidur, Zuraidah pun mengemas rumahnya. Dia juga menjemur kain yang telah dibasuh oleh emaknya.
Apabila adiknya bangun, Zuraidah pun menjaga adiknya. Dia membancuh susu, memandikan adiknya, menukar lampin dan lain-lain. Setelah semua kerjanya selesai, Zuraidah membaca buku pelajaran  sambil mengawasi adiknya bermain.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

No comments:

Post a Comment